Известие

Collapse
No announcement yet.

Нормална работна температура на 1.6 Туин Спарк

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Нормална работна температура на 1.6 Туин Спарк

    От един месец съм собственик на Алфа 147 1.6ТС, 120к.с. и вече се сблъсках с няколко проблема. Тези дни тествах колата напълно, тъй като ми се наложи да направя над 1000 км. преход: Варна - Банско - Варна. Навръщане 500км без спиране. Прави ми впечатление, че температурата на колата се вдига и поддържа 110-113С, а на 120С вече е червената зона. Първата седмица след като я купих стрелката си стоеше точно на 90С, но това бе 5-10 януари и бе по студено. Температурата я достигам винаги в движение на по-голяма скорост и не мога да чуя дали включва перкаата. Моля някой да ми каже дали това е нормално ?

  • #2
    Не е нормално!
    Температурата трябва да стои на 90 без значение каква е околната температура.
    Много е вероятно проблемът да се дължи на заминал термостат.
    Не я карай при тази ситуация, че могат да станат големи поразии.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря за съвета. Аз вече я карах така поне 400км., но дано не съм я прецакал.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от vlady1sk Покажи съобщение
        Благодаря за съвета. Аз вече я карах така поне 400км., но дано не съм я прецакал.
        Да не би да е малко охладителната течност в системата?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          По принцип стрелката трябва да седи винаги на 90с, иначе реално температурата варира постоянно. При мен веднъж вдигна две деления, но катерех зверски баир, където понякога се налагаше да връщам и на първа. Нищо и нямаше, даже се съмнявам да е била прегряла, защото антифриза не вреше.

          Comment


          • #6
            Няма загуба на антифриз. Преди дни пак беше вдигнала градуси над 100С. Спрях колата и след като отворих капака установих, че течноста не ври. Странно, бе около 110С.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от vlady1sk Покажи съобщение
              Няма загуба на антифриз. Преди дни пак беше вдигнала градуси над 100С. Спрях колата и след като отворих капака установих, че течноста не ври. Странно, бе около 110С.
              1вото което да направиш е виж дали циркулира водата в казанчето, т.е. дали през малкото маркуче постъпва вода в казанчето на запалена кола. Ако не постъпва си за водна помпа. Ако постъпва си за температурен датчик. Прецакан термостат от който да загрява ТС, аз не съм виждал никога.
              Fiat Punto 1.4GT 1996
              Hyundai Tucson 2.0 2007
              Renault Clio 1.5 2019

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                На QV-то нормалната температура беше малко над 90 по скалата на уреда...
                Да не би и при тази 147 да е така..? Можеш ли да дадеш една снимка на уреда и да покажеш точно къде стои стрелката да не се окаже, че тия цифри дето се цитират са изчислени по някаква логика, а не написани на уреда...

                На QV-то лятото градко винаги беше на 100 градуса температурата дори 105 понякога
                Има доста автомобили на който работната температура е нат 90 градуса около 100-105
                Last edited by Staikov; d.m.y г., 23:38.

                Comment


                • #9
                  Снимката е примерна. На моята алфа стрелката бе на второто деление над 90С, точно под червената зона. И това в продължение на 400км. За кратко минаваше и над второто деление, приблизателно 112-113С, но имаше и периодо на спад до 100С, т.е. първото деление над 90С.

                  ---------- Post added at 23:45 ---------- Previous post was at 23:43 ----------

                  file:///C:/Documents%20and%20Settings/Vlady%20Kostadinoff.VLADY-28BD8D3A9/Desktop/jiua1553.JPG

                  Comment


                  • #10
                    Карал съм кола, която наистина прегряваше и хвърляше антифриза извън разширителния съд. Алфата според уреда съм я прегрявал, но никога не ми е завирал антифриз. Иначе редовно си държи реални 100 градуса, но перката се включва и падат на около 88. Което ме навежда на мисълта, че датчика може да не е съвсем в ред. При мен даже се получава някаква аномалия при включен климатик. В града температурата се вдига над 110 градуса според уреда, като изключа компресора пада на 90.

                    Comment


                    • #11
                      При мен даже се получава някаква аномалия при включен климатик. В града температурата се вдига над 110 градуса според уреда, като изключа компресора пада на 90.
                      Няма никаква аномалия.
                      Мръсни са ти радиаторите или е имала удар отпред и не са наредени както трябва.
                      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                      Comment


                      • #12
                        При моята 156 1.6 ... извънградско поне сега зимния сезон държи 70-75 градуса ... градско пак толкова... със сменен термостат... поради същия твой проблем .. сменяй термостата смело или го подмени с някой 2-ра употреба за да го провериш дали е от него.. Поздрави
                        Алфа Ромео 156 1.6 (120 hp) Старата генерация

                        Comment


                        • #13
                          Най-простото нещо което можеш да направиш е като загрее да сложиш един термометър в казанчето и да сравниш реално колко е температурата спрямо това което показва на таблото!
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #14
                            сакън ,недей.
                            капачката на разширителния съд на антифриза никога не се отваря при загрял двигател щото ще изригне като гейзер и ще те изгори.
                            има си и предупредителна табела дори.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Зимно време да ти загрява толкова колата - нещата са много зле. Най-вероятно термостата не отваря, следващия път като загрее си пипни радиатора, ако не е горещ повече не се чуди Ако е горещ според мен ти е изплякал уреда на таблото или не ти работят перките.
                              Last edited by code; d.m.y г., 12:54.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X